Då var det klart

Har varit hemma med Jennifer tre dagar. Helgens hosta gick inte över så vi var till läkaren i måndags. Där fick vi svaret att hon har öroninflammation i båda öronen. Inte konstigt att hon hade ont i söndags då. Jag ska vara hemma resten av veckan. Det är lika bra så hon blir frisk ordentligt. Var in till stan idag för att fylla på med alvedon och nässpray som tydligen lindrar när man har öronvärk. Telefonen ringer och det är chefen på andra sida. Hon frågar om jag ska jobba torsdag och fredag och jag sägen nej. Då talar hon om att jag blir utan jobb från och med juni. Hon sa att hon inte ville säga något i telefon men gör det ändå. Jag ju väntat på den här dagen sen i februari så det var inte så överraskande. Mitt vikariat skulle ju ta slut i februari så jag har jobbat lite på övertid kan man säga. Man ska vara glad för det lilla. I alla fall var jag inte beredd på detta så det kändes lite tråkigt så klart över att det är bara två veckor kvar men vad ska man göra...
Det finns två på det där stället som jag kommer att sakna.......Ni vet vilka ni är ;)
Ni blir ju också kanske utan jobb i höst så vi får väl träffas och fika hela dagarna.
Min nattuggle-kompis har jag också bokat luncher med. Tänk vad många mil på stan vi ska gå.

Det finns inget ont som inte har något gott med sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0