Söndag

Vaknade idag före kl åtta. Det är typiskt när man för en gångs skull är tillåten att sova länge. Gick ut i köket och satte mig framför datan i min ensamhet. Tyst.....så tyst.....Efter en stund hörde jag......mamma är du vaken?. Den var Jenkan som hade vaknat. På tassande nakna fötter kom hon ut till mig. Jag vill titta på film sa hon och så kröp hon ner i sängen igen medan jag slog på Tom och Jerry till henne. En timma senare hade hela familjen vaknat utom Robin för han sov hos en kompis. Vi dukade fram frukosten och efter det åkte vi med Linus till en kompis och vi tre som var kvar åkte upp till stugan. På väg upp såg jag massor av fina objekt till mitt fotande. Gnistrande träd med kvistar av is. Vackert. Jag tar dom på väg hem tänkte jag. Men ack så fel det blev, det blev varmare och då försvinner ju isen och det blir bara vanliga fula kvistar kvar. Hmmm....  Har lärt mig något nytt.
Vi har nu varit hemma i kylan i en vecka och jag kan ju bara konstatera att JAG VILL TILLBAKA TILL VÄRMEN.
Hittade en kompis som jag också tror längtar till sommaren.

Nu väntar stekpannan och kycklingen sen ska vi åka med Linus på innebandyträning dom spelar en träningsmatch på dagens träningstid. 

Kommentarer
Postat av: INGRID KRISTINA

Det regnar och stormar i St Augustne.

7 grader varmt tänkte skriva kallt för det känns så.

2009-03-02 @ 02:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0