Snurrigt

Det snurrar i huvudet. Känner att jag är orolig hela tiden. Tur att jag har en familj att luta mig mot. Det ser tyvärr ut som jag inte har något jobb i april. Den svängen har jag ju varit i förr. Jag kan få enstaka timmar med inte gå på några fasta tider. Jag pratade med arbetsförmedlingen i fredags och ska jag in i det systemet igen är det bättre att vara helt arbetslös och ha a-kassa i stället för att arbeta några timmar här och där. Det är ju hur sjukt som helst men tyvärr sant. Man kan ju tycka att det är bättre att arbeta det man blir erbjuden och stämpla resten. Men det är ett sjukt system som säger att jag tjänar bättre om jag är hemma på heltid. Tjänar och tjänar jag får ju bidrag..... Faaaan Jag som trodde att jag hade jobb till sommaren i alla fall. 
Nej nu får jag sluta vara så negativ det är ju lördag och snart börjar melodifestivalen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0