090602

Tisdagmorgon och jag har just vinkat av barnen till skolan. Första dagen som arbetssökande är över. Nu är det dag nr två. Än så länge går det bra men man kan ju inte vara deppig när det är kanonväder ute. Det kommer nog en tid när jag är riktigt less och då är det viktigt att jag har andra runt omkring mig som lyfter upp mig igen.
Första dagen som arbetslös blev riktigt dyr. Först ett besök hos arbetsförmedlingen sen till optikern. Jag har haft huvudvärk från och till i några veckor och inte visste var det kom ifrån. Jag visste att min anställning skulle ta slut så jag tänkte att det kanske var det som spökade. Men så var det inte. Min syn hade blivit sämre så det blev till att beställa nya brillor. Jag brukar beställa nya med två års mellanrum och sist jag fick nya var i mars 2007 så nu var det dags igen. Jag sa tack och gick därifrån drygt 5000 kr fattigare.
Idag regnar det och det är skönt så vi får in lite friskare luft. Jag håller på att bli tokig av allt pollen som är just nu det kliar i ögonen och rinner i näsan.
Nej nu måste jag sluta ska in i duschen sen kommer mamma och hämtar mig. Vi ska åka in till stan och handla mat sen hade hon ett ärende på Ikea det blir kul.


Kommentarer
Postat av: linus zander

cool sol

2009-06-03 @ 14:29:07
Postat av: mamma

Tyvärr blev det inge IKEA idag men det står ju kvar och vi har tiden på oss. Kram.

2009-06-04 @ 10:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0