Efter regn kommer solsken

Sköna vecka...
Efter en förfärlig helg i stugan med regn, regn och åter regn har himlen öppnat sig och släppt ner lite sol till oss. Det är fortfarande lite för kallt för att klä av sig till bikini och lägga sig i solstolen men man får vara glad för det lilla.
Helgen alltså...tillbringade vi i stugan. Mamma, Jenkan och jag åkte i förväg vid fredaglunch. Efter en timme fick vi besök av svärmor och svärfar som hade tagit med sig släktingar från storstan. Det var mycket trevligt med storfrämmande. Tror att dom tyckte att stugan var jättefin. Fick det intrycket i alla fall. Senare på kvällen kom Patrik, killarna och min pappa upp.
På lördagen var det städdag i området och jag fick i uppgift att kratta dikena efter en man som röjde med trimmer. Efter nästan tre timmar i spöregn hade jag flera blåsor lite överallt. ONT......Vi provade att lägga i näten och fick faktiskt två fiskar på ca två timmar som näten låg i vattnet. Ska prova när det blir lite bättre väder och låta dom ligga i lite längre och på djupare vatten så har vi nog en bra fångst att vänta.
I måndagskväll var jag hem till Anita och firade att semestern snart är här. Det var mina gamla jobbarkompisar som hade ordnat festen. Efter ett snabbt avsked av dom flesta stannade jag och Jenny kvar en stund till. Det var mycket trevligt att sitta och prata med dom i lugn och ro. Anita bjöd på vin tack tack det var smaskens.
Jag har också haft ro att sitta och göra några halsband på kvällarna. Bilder kommer. 
Nu ska jag börja med maten sen ska jag packa färdigt för vi ska till stugan i morgon och fira midsommar där. Jiipiii ; )))) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0