090710

Ännu en vecka har gått. En vecka blandat med regn, sjukhusbesök, kalas, tårar och ännu mer regn. Vi är sedan igår tillbaka i stugan för lite avslappning. Här uppe har det stormat rejält så vi fick börja med att ta reda på pappen som ska vara under panelen på huset. Den hade blåst ner så vi fick spika upp den igen men det var inte så mycket som hade rasat ner vilket var tur. Idag fredag jobbar Patrik så jag och barnen får roa oss själva. Det är inte så lätt att vara ute när det regnar hela tiden. Barnen har ju en del kompisar här och det blir mycket dataspel och nintendo för dom så det är bara jag som måste ha något att göra. Jag har tagit med mig min stora pärllåda och en duk som jag håller på att broderar så det går ingen nöd på mig inte....
Idag kommer svärmor och svärfar hem från USA. Dom har varit där i två veckor så jag hoppas vi får besök i stugan i morgon.
Hela tisdag eftermiddag och kväll tillbringade vi på barnakuten och kom hem med penicillin till Jenkan. Hon hade njurbäckeninflammation.
Senare på kvällen fastnade jag framför tv´n där dom sände en konsert med Michael Jackson. Alla anklagelser till trots (som i min uppfattning bara är skitsnack, människor som av avundsjuka ville pressa honom på pengar) så var han en stor artist som jag tyckte och fortfarande tycker är bra. Kunde inte hindra tårarna när han sjöng vissa låtar.   
På onsdag kväll kom Sabina med familj över för att fira barnen.
Idag är det som sagt fredag och två utav barnen är ute och springer. Det är bara Robin som ligger och slöar i soffan framför tv´n.
Satte mig ner för att skriva lite....ibland går det trögare än andra gånger. Tankar som ska förvandlas till ord. Hur går det till?? Det bara bubblar ur mig men hur får man ner det på print? Jag kan tycka att det är svårt att skriva så att det låter bra. Men vad har jag för vinning i att det ska låta bra egentligen? Jag är ju som jag är och det ska jag inte behöva ändra på bara för att någon annan kanske skulle vilja det. Jag skriver mycker för min egen skull, för tränings skull. Men sen är det ju alltid roligt om någon vänlig själ är in här och lägger sina kommentarer ibland. Som är nyfiken på hur jag och min familj har det. 
Nog snackat för idag...Over And Out ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0