Matbröd

Jag har beställt en bok om matbröd och den kom med posten idag. Jag tänkte att jag skulle börja bli lite duktig med att baka bröd själv. Det är ju mycket nyttigare om man gör detta själv och så har jag bättre koll på vad vi stoppar i oss. Nu tänkte jag inte göra allt bröd här hemma men det är ju en början i alla fall till ett "kanske" bättre val än det som finns i affären.


Matbröd av Tulla Grünberger


Jag har i princip inte bakat någonting själv det är så att jag har en underbar mormor som alltid har bakat tex när någon har fyllt år. Så jag har ju inte saknat vare sig bullar eller kakor i min frys. Kram till dig mormor ;)
Det var tjejorna på jobbet som tipsade om den här boken och nu har jag som sagt fått hem den. Har suttit och läst lite i den och det verkar som om det är en ganska lätt bok med enkla recept. Det kan jag behöva som inte alls är van att varken sköta kavlar eller jäst. Wish me good luck......


Kommentarer
Postat av: ingrid kristina

hej,du får gärna låna min assistent

2009-01-28 @ 21:42:55
Postat av: PZ

Jag har inte sett något resultat av matbrödet än. Men man får väl vänta. Vore ju skönt att slippa surdegen från Hemköp.

2009-01-30 @ 13:17:17
Postat av: Andreas

Hallo!!

Ser skitbra ut detta. Om pz vill slipa surdegen ge han boken....

2009-02-01 @ 15:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0