Universal Studios

Så var det dags för en riktigt stor utflykt. Vi gick upp tidigt och tog bilen till Universal Studios.Barnen var i extas innan vi kom iväg och lessnade i bilen på väg dit. Det tar två timmar att ta sig ner till Orlando. Vi hade först tänkt sova på hotell men det är skönt att komma hem och sova i sin egen säng.

 
Fångade i hajens gap


Hacke Hackspett berg och dalbana

Mellan alla turer så hann vi med lite shopping också

Så fort vi hade lämnat bilen var det full fart. Alla barnen också Jennifer ville hinna med att åka allt. Vi började med Jimmy Neutron där man sitter i en stor "kärra" som rör sig till filmen som visas framför dig. Guppigt och vingligt var det men till och med lillan skrattade. Jag trodde hon skulle bli rädd för det är ju ganska mörkt också.  Sedan var det full fart mot nästa äventyr. Vi åkte Simpson och den tyckte jag var otäck. Jag tror att jag börjar bli för gammal för sånt här.  Sen var det dags för ET Adventure. Då satt man i en grej som såg ut som cyklar och som hängde i taket . Åtta cyklar på varje tur.
På tur stod sedan MIB Alienattack. Där ska man skjuta ner monster. Gissa vem som fick högsta poäng.....jag så klart. Patrik och barnen var även på Shrek 4-D. När vi var här 2006 åkte vi också den men då fick jag och Jennifer lämna den efter några minuter men nu gick det bra.


Det är jättesvårt att förklara med ord hur allt såg ut och hur det fungerade. Vi fick inte heller fotografera.
 
När vi hade varit inne i den här parken var det dags för nästa. Island Adventure där alla farliga karuseller är.
Det viktigaste för grabbarna var Hulk rollercoaster. Hade jag fått bestämt så skulle jag kedjat fast dom på fast mark.
Jennifer var jättearg för att hon inte fick följa med.



Barnen vid Hulk-bilen
Så var det dags för den sista åkturen. Det var en vattenbana som man blev smiskblöt i. Den fick alla åka men som fotograf måste man ju stå vid sidan om och ta bilder. Eller hur?




Vid utgången

Kommentarer
Postat av: mamma och pappa.

Vi skickar massor av pussar och kramar till er på ALLA HJÄRTANS DAG.

Vi saknar er så.

Ha det nu så bra och var rädda om er.

2009-02-14 @ 08:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0