Troja

Idag är det fredag och äntligen slut på veckan. En lite rörig sådan som jag har skrivit förrut. I onsdags sms-ade jag till min kompis Sabina om att jag ville gå ut och äta middag och bara prata skit. Det var längesen vi träffades och det kändes som att jag ville komma ut lite och bara snacka strunt. Fick ett snabbt svar tillbaka att vi kunde gå ut på fredag om jag ville. Så blev det. Vi träffades halv sex och gick på stan lite först. Hittade en tröja på KappAhl som jag tyckte var helt ok så den fick följa med hem. Vi var sugna på lite grekiskt så vi tänkte gå upp och titta om Akropolis låg kvar på Sysslomansgatan. Vi kom inte så långt för på väg dit gick vi förbi ett ställe som heter Troja. Dom har turkiskt och grekiskt på menyn. Servitrisen var lite långsam men det var jättegod mat till ett bra pris. Jag ska absolut gå dit igen. 
http://www.restaurangtroja.se/

Hade bestämt att jag skulle försöka ta mig ut i naturen och knäppa lite kort. Idag efter jobbet tog jag med mig Jenkan ut i skogen i om förhoppning att hitta lite snöiga granar att fota. Tänkte komma riktigt nära och få med isdropparna i barren det är så himla vackert. Nu är det så att jag har ett 18-135 objektiv så jag kan inte komma tillräckligt nära för att det ska synas det vackra i bilden. Var därför inne på Fotokompaniet i stan för att köpa close up som det heter nu. När jag gick på fotokursen för två år sedan fanns det något som heter mellanringar. Det är som förstoringsglas som du sätter längst fram på objektivet för att komma närmare objektet. I alla fall var dessa slut och skulle komma hem om en vecka så jag får väl vänta. 795 kronor fattigare blir jag men det kan det vara värt. Här kommer den bästa bilden från idag. Den är inte perfekt men helt ok. Fokus ligger fel och jag är inte så nära men man ser faktiskt en liten isdroppe. Hoppas på bättre resultat snart.
  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fin bild du har tagit!

2009-02-28 @ 17:51:39
Postat av: INGRID KRISTINA

Hon är en jävel på att ta kort sa ce när han läst din blogg.Alla är friska i familjen, det är viktigast.

2009-03-01 @ 02:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0