Promenad i staden

Idag har vi varit nere i St Augustine och tittat. Vi gick till en fästning som heter Castillo de San Marcos.Den ligger mitt i St Augusine och användes som försvarsborg mot sjörövarattacker. Den byggdes av en spanjor som ville skydda spanska fartyg på väg mot Europa. Fästningen började byggas 1672 och tog 23 år att bygga och den är den största och mest kompletta spanska fästningen i USA. I slutet av 1800-talet användes den som militärfängelse och lager. Den ligger precis vid vattnet med jättefin utsikt.

  
Jag sprang runt med kameran i högsta hugg så alla fick vara modell.
   
 
Jag vet inte hur dom gjorde men hela muren runt borgen och ytterväggarna på borgen var gjord av miljontals snäckor och en sten som heter coquinasten. Muren mot vattnet är hela 6 meter tjock.
 
Barnen vid ingången i ett av vakttornen.
Solen sken från en molnfri himmel.
  
 Det vara intressant att se även fast jag inte tycker om historia.

Shopping i mataffären på väg hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0