Alligatorfarmen

Hej alla där hemma. Vi mår utmärkt här i Florida. Jennifer vaknade vid sex i morse och var hur pigg som helst. Vi är fortfarande inställda på svensk tid men det hinner nog ändra sig.
Igår tog vi det lungt så idag tänkte vi att vi skulle göra någon utflykt. Vi ville ha ett kort resmål så vi valde alligatorfarmen. Den ligger i staden där vi bor och tar ca 15 minuter att åka till. Alldeles lagom tyckte vi. I bilen på väg dit visade vädret 24 grader SKÖNT. (Har hört att ni får slåss med massa minusgrader där hemma.)



Till farmen.....Jag har aldrig sett så många alligatorer på ett och samma ställe. Det var helt fantastiskt. Det var en park med 23 olika krokodilsorter allt från dom minsta från Kina till dom största från Australien. Vi såg också två albinoalligatorer. Dom var häftiga. Den ena tyckte dock inte om min blixt från kameran. Han öppnade käften och snäste åt mig. Ni ska veta att jag fick bråttom därifrån.

Sedan gick vi över en jääättelååång brygga som dom hade byggt över ett vattenhål. Där fanns det automater med mat som man kunde köpa och mata alligatorerna. Barnen ville naturligtvis göra det och det var ju också en upplevelse. Ju mer mat vi kastade i desto mer besök fick vi. 
Här räknade jag till över 40 alligatorer.


Och det var bara i vattnet vid oss. Tittade man omkring så var det krockisar överallt jag tror det måste ha varit närmare 150 st. 
Det fanns också sköldpaddor och fåglar där. Men det var inte så intressant. 


Maffig eller hur??




Ingenting för fegisar.


Nog om farmen. Efter det här åkte vi till..........

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

perfekt nu behöver man ju inte ringa nu ser man ju allt med bilder...

2009-02-11 @ 20:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0