Lite av varje

Vi har inte gjort något speciellt dom senaste dagarna så här kommer lite bilder i blandad kompott. Vi har öppnat julklappar och det kändes väldigt konstigt att göra det utan vare sig Kalle Anka eller julmat. Jag längtar verkligen hem efter resten av familjen och traditioner. Vi har det superbra här men det känns konstigt i alla fall. Här äter vi grillat och det blir mycket skräpmat så när vi kommer hem har man väl gått upp flera kilo....haha. Det brukar man ju göra över julen i alla fall men nu är det skräpmat som står på menyn, mycket pommes och pizza. Inte bra. Det blir till att promenera på allvar när jag kommer hem. Om det går att vara ute i kylan och i all snö som det tydligen är hemma. Man kan ju undra varför all snö kommer nu när vi är borta men den har väl inte försvunnit innan vi kommer hem skulle jag tro.
Vi har varit och utforskat en annan del av staden som vi inte varit förut. Bland annat hittade vi en ny strand. Den var inte så bred och just när vi var där var det ganska höga vågor så jag tyckte det var lite läskigt. Det brusade högt när dom slog emot stranden. Det var inte så fin sand där heller utan det var miljontals snäckor i alla olika storlekar. Vi plockade ett gäng snäckor som får följa med hem till Sverige. Undrar vad jag ska göra med dom??? 
Än så länge har vi inte gjort några riktigt stora shoppingrundor. Vi var iväg till Jacksonville igår för en runda men kom inte hem med särskilt mycket. Linus köpte en Ipod Nano 16gb och Robin köpte ett spel till sitt xbox. Innan vi styrde kosan hemåt så stannade vi till på en affär med allt från verktyg till plantor. Vid det laget var alla så trötta så Patrik fick gå in själv medan vi andra stannade i bilen. Lunchen åt vi på ett ställe där dom har bara kyckling i alla dess former. Ett ställe för mig alltså. Efter lite vila hemma i soffan bar det av till Hobby Lobby för att fylla på pärlförrådet lite till. Jag fick pärlor i julklapp och saknade en pärla för att få till ett armband. Som tur var fanns dom kvar så jag kunde komplettera.


          
  
            

    







 

         


Kommentarer
Postat av: ce

DU HAR RÄTT DET HAR ALDRIG VARIT SÅ VACKERT UTE I NATUREN SOM NU T.O.M.JAG HAR VARIT OCH TAGIT KORT .MEN NU HAR DET MESTA SNÖN RAMLAT AV TRÄDEN OCH KALLT OCH JÄVLIGT ÄR DET MED EN KANON FÖRSKYLNING LÄNGTAR VI TILLBAKA MEN OKEJ .SKINKA SILL OCH TOMTEN VAR INTE SÅ TOKIG

2009-12-27 @ 22:05:12
Postat av: Anonym

2009-12-27 @ 22:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0