Bakstuga

Man skulle kunna tro att vi har startat ett bageri här hemma. I måndags efter skolan ville Linus baka så det var bara att öppna skafferiet för att kolla vad vi hade hemma. Vi tog fram min receptpärm och kikade på olika kakor. Tillsammans tog vi beslutet att det fick bli vaniljkakor. Dom är enkla och går fort att göra. Och så hade vi allt hemma så jag slapp åka och handla. Linus skötte sin uppgift perfekt och slutresultatet blev supergoda kakor. Som det för övrigt inte är så många kvar av. Jag som tänkte att det var perfekt just nu när vi har ett födelsedagsbarn nästa vecka.
         



         

I tisadgs när barnen kom hem från skolan var det Robin som ville baka. Jag hade handlat på förmiddagen så nu hade jag lite mer mjöl hemma och så saknade jag sirap men som nu var inhandlat. Den här dagen stod det herrkakor på önskelistan. Det är så kul när barnen vill göra något vettigt i stället för att sitta framför datan tills middagen är klar. Robin fick hjälp av Jenkan med att sockra kakorna.



         


Kommentarer
Postat av: Karin

Herrkakor,påminner mig om min barndom,kan jag få receptet?

2011-08-19 @ 19:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0