2009 snart 2010

Nu är det bara ca 4 timmar kvar innan det blir nytt år hemma i Sverige. Här i USA får vi vänta ytterligare 6 timmar. Vi har varit och shoppat idag igen. Det är lätt att det blir så när det är så billigt nästan överallt. Vi har inte planerat något speciellt till middag idag, vi ska steka kycklingfilé med klyftpotatis och bearnaisesås. Lite grönsallad ska vi väl också ha. Lite senare ska vi åka och handla det sista till maten och då ska vi köpa en flaska skumpa...får se vad det smakar. Vi kan ju alltid kasta om det inte är gott.
Förra året var vi i sommarstugan och firade nyår. Då hade vi sällskap av mamma och pappa. Hemlängtan känns bättre nu men ikväll kommer jag sakna Sverige igen. Här vågar vi inte köpa några raketer för tänk om man startar en storbrand här, det vill vi inte.
Jag vill önska alla där hemma, familj och vänner ett Gott Nytt År. Kramar från Veronica med familj.




Kommentarer
Postat av: ingrid kristina

God fortsättning på det nya året. Jag tyckte att nyår kan man fira utomlands men inte jul.Kramar till er alla.

2010-01-01 @ 16:01:16
Postat av: mamma

god fortsättning.

nu börjar jag allt längta efter er lite.

2010-01-04 @ 16:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0