Vill inte

Det börjar närma sig slutet av semestern nu. Jag önskar att det inte fanns något slut på detta. Hela den här veckan har det varit kanonväder och lata dagar med många händelser. Barnen har varit med kompisar som dom hittat här. Till och med Robin tog sig i kragen och lämnade datan inne i soffhörnet. Nu får vi ringa till honom när vi ska äta eller gå och lägga oss. Han och kompisen är mest ute på havet sen kommer dom tillbaka med abborrar som dom röker själva. När röken är klar sätter dom sig och äter upp allt och har lillasyster riktigt tur kan hon få en fisk att äta hon med.

    

Det känns inte bra att vi måste hem och lämna detta paradis för den här sommaren, våran första sommar här. Vi kommer självklart att åka upp på helgerna men sen är det ju fotbollen som börjar med matcher och träningar. Det är en och en halv vecka kvar sen börjar skolorna också så då kan inte jag och barnen åka upp hit i veckorna. Önskar vi hade semester minst  tre veckor till för nu ser det ju ut som det ska bli fint väder hela hösten.
Men min fråga är -Har man någon gång kunnat lita på väderleksprognosen???
En sak som jag är glad åt är att jag tycker jag har utvecklat min fotokonst......om jag får säga så. Det blir många kort på barnen men så har jag upptäckt att det finns annat att knäppa på också. En sak som jag verkligen har fastnat i är vatten. (Fastnat i säger man så?) Det är roligt att vara ute med kameran och fota. Jag har också fått en bok som jag ska studera i minsta detalj plus att det finns en till på min önskelista som jag ska köpa snart eller NU. Ska beställa den på adlibris så kommer den i nästa vecka.
Jag har några bilder från idag men dom får ni se någon annan gång.
// God Natt ses en annan dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0