090830

Sitter i soffan och slötittar på tv. Alldeles nyss avslutades "Vad blir det för mat" med Per Morberg. Den mannen är ju inte riktigt klok. Jag har alltid haft lite svårt för honom jag vet inte varför. Men zappar jag runt och upptäcker detta program på tv´n så stannar jag till. Idag lagade han räkcocktail som förrätt, oxsvanssoppa som huvudrätt och sen citronglass. Per far fram och tillbaka häller, spiller och kastar kastruller utefter golvet. Vilken energi och vilken kunskap eller det kanske är hans nyfikenhet som gör att han provar på både tokigt och slugt. Skulle inte tacka nej till en middag där inte. 
Hela helgen har gått fort som vanligt. Vi har inte gjort något speciellt åkt lite båt, fiskat och satt upp lite panel. Måste berätta att det blev lite stenkänning på fredagkvällen när vi var ute med nya båten. Vi skulle ta en sväng efter maten det var alldeles spegelblankt på vattnet. Vi åkte ut i rännan och körde vidare. Med vår lilla båt ville vi inte köra så långt ut så vi visste inte riktigt var vi kunde åka. Patrik åkte in mellan två öar och där var dom. Som tur vara hade jag bett om att han skulle sakta farten så vi körde inte alls fort men det var riktigt läskigt när stenarna slog i botten på båten och sen när propellern tog i. Alla blev lite rädda eller i alla fall jag. På land i bil ser man ju farthindren men det är inte så lätt att se under ytan när man sitter i en båt. I alla fall var vi sen ut med grannarna och han visade oss hindren och var det var fritt fram. Vad jag misstänker så var det inte sista gången vi hälsar på stenarna i den där viken. Dom som har bott där länge säger att det är en massa sten lite överallt så det gäller att se upp. 
Kors i taket så har jag inte tagit ett enda kort i helgen. Jag har släpat kameran med mig men det har inte blivit något resultat. Tråkigt....
I veckan ska jag försöka komma ut och fota lite. Jag skulle vilja ha sällskap ut men var kan jag hitta den människan???
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0