Sovbesök

Igår kom svärmor och svärfar och hälsade på oss i stugan. Vi hade bestämt att dom skulle sova över. Dom kom lagom till lunch med massa mat som packades in i kylen. Efter både lunch och middag åt vi egenhändigt fiskade kräftor. Det är så stor skillnad på om man har fiskat dom själv eller köpt i affären. Mums.....
Igår efter lunchen åkte svärmor och jag in till Gävle och var på Ikea i Valbo. Jag skulle köpa ett varsitt sängbord till Patrik och mig och en sänglampa var. Nu är vårat sovrum helt klart med nya fönster och ett dörrhål mindre så jag behövde fylla på med lite möbler. Det blev jättefint. Jag är supernöjd. 
Vi var ett riktigt bra värdfolk både igår och idag. Alltså så stod vi mest i målarburkar eller med en skruvmaskin i handen. Men det var trevligt att dom kom och svärfar som alltid har så bråttom kunde även han vara lite lugn.
Jag skulle måla en pall idag till Jenkan att ha som sängbord men då ville hon måla den själv och det gick bra hon tröttnade inte som jag trodde efter första penseldraget.


Målning med publik

Kommentarer
Postat av: mattias

det va ju bra och kul att det smakade med kräftor som jag fiskat upp och linda som kokat !!!!!!

2009-08-06 @ 23:41:13
Postat av: ingrid kristina

Kan du inte lära dig att ta bort överflödigt fett på dem du fotograferar som har bilringar.Jag hade kokat ny lag till kräftorna i allafall...Tack för senast kul att se andra arbeta.

2009-08-07 @ 11:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0