Långhelg

Påsken är här och en långhelg väntar. I torsdags tog jag ut en semesterdag för att vara hemma med barnen. Dom har påsklov och har varit hos mormor för att jag har jobbat. Men i torsdag var jag alltså hemma med dom. Vi sov länge åt en sen frukost och bara hade mysigt sen ville dom åka till mormor (igen) för att gå påskkärring med deras grannbarn. Patrik och jag passade på att gå på stan alldelas själva det var mysigt.
 Igår hade vi fullt schema först var far och dotter på en liten tur med moppen för att hämta in posten till farmor och farfar. Dom åkte lilla  vägen över åkern och där hade det bildats en sjö.

Efter den utflykten var vi in till stan för att hälsa på Patriks farmor hon var ganska pigg och blev glad att vi kom men hon var väldigt förvirrad. Sen var vi in till Gränby för en snabbshoppingtur. Vi handlade en fördelsedagspresent till Anton som fyllde år i onsdags. Vi ska dit på måndag. Efter det bar det av till mamma och pappa för en påskmiddag. Där var även Fredrik med hans familj. Massa mat och god stämning. Naturigtvis hade mamma gjort mina favoritägg.....Tack snälla.
 Mamma i köket...... .....medan barnen hade rit 
                                                                                                   och klippstund.
                         Bordet på väg att fyllas med godsaker.
                                                     Mysstund med mamma......

Vid fikat fick jag ett mms från svärfar som såg ut så här....

En hel vägg fylld med pälor. Undrar vilken affär dom har hittat nu?? Jag vill också vara där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0