Galaxy igen

I fredags var det dags för att stiga på båten Galaxy igen. Det var Sabina och jag som hade bokat en kryssning i stället för en shoppingtur i Stockholm. Jag hade tagit ledigt hela dagen för att först följa med Jenkan till skolan och hälsa på sen bar det av in till Uppsala för att kliva på bussen som skulle ta oss till terminalen. 
Väl på båten var det dags för att sätta sig till bords och inta en buffé. Den var lika god som förra helgen då hela familjen var ute och guppade på havet. Efter middagen gick vi ner till hytten för att svida om till dansskorna. När det var klart gick vi upp till danssalongen för att titta på en dansuppvisning. (Känns som jag skrivit så här i ett tidigare inlägg hihi) Efter ett par timmar var det dags för showen som vi hade väntat på....Magnus Carlsson. Tillsammans med bandet Happymakers sjöng han några av sina bästa låtar. Fullt med folk på dansgolvet var det, trångt och svettigt. Hade med mig kameran (förstås) och fick ihop några bilder.

         
Här har vi Magnus sedan en bild på Magnus tillsammans med sångaren i Happymakers när dom sjunger en Mamma Mia- duett och Sabina och jag på ett fullt dansgolv där alla gapar i kör till sången.
Efter showen stannde vi kvar och svängde våra lurviga.
Vid tretiden kom Herr Carlsson tillbaka till dansgolvet och då passade jag på och tog denna bild.  Den är tagen med mobil så det är inte det bästa ljuset och den bästa upplösningen.
 När vi sen var på väg till hytten träffade vi på en mycket trevlig dam som vi pratade länge med. Hon hade lagt märke till mig tidigare för att jag hade en "stor" kamera med mig så vi blev stående och prata foto mitt i natten. Hon hade åkt från Göteborg för att åka båt och titta på Magnus Carlsson. Det finns dom som är lika tokiga som jag....fniss. 
Väl nere i sängen strax efter fyra somnade vi trötta, nöjda och glada.
Vid halv elva slog jag upp ögonen och klev tyst upp i duschen för att inte väcka Sabina. Det lyckades inte så när jag nyduschad och påklädd klev ut var hon vaken. Sen väntade lite handling i taxfree shoppen, ännu en dansuppvisning och något mer......mums slurp. 
Väl hemma i Uppsala passade vi på att äta middag innan Patrik kom och hämtade oss. Ännu mer mums mums.

Kommentarer
Postat av: Eija

Men åhhhh...... kunde knappt vänta tills jag fick möjlighet att läsa om resan men vart´ä´skandalerna ;0)

Kram Eija

2009-04-21 @ 18:00:01
Postat av: Patrik

Tycker inte om bilderna på Magnus

2009-04-24 @ 10:24:32
Postat av: robin

inte jag heller pappa

2009-05-15 @ 21:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0